sobota, 9 listopada 2019

849. Świeczniki ze słoików po jogurcie

Zapraszam na tutorial,który powstał w ramach DT sklepu Świat Pasji.

Do wykonania świecznika potrzeba: 
przeźroczyste mikrokulki, sznurek, mech, szyszki, owoce np. głogu, ostrokrzewu itp., słoik, gesso lub farba akrylowa, klej, nożyczki.

Ja robię swój świecznik w następujący sposób:

Samruję górę słoika klejem i okręcam kilkakrotnie sznurkiem. 

 Następnie brzeg samaruję klejem i przyklejam przeźroczyste mikrokulki.

Pozostawiam do wyschnięcia, żeby mikrokulki się przykleiły i nie obsypywały podczas ozdabiania.

Następnie przyklejam szyszki modrzewiowe. Szyszki zbieram w na spacerach i suszę. Wszystko kleję na kelju magicznym. Nie używam pistoletu do kleju przy takich pracach.

W zależności od tego jakie owoce masz takie możesz użyć. Ja użyłam owoce ostokrzewu, których druciki zakręciłam na patyku do szaszłyków.



Doklejam jeszcze mech kręcony i pozostawiam ponowanie do wyschnięcią.

Przyklejną dekorację tapuję białym gesso lub białą farbą akrylową, aby stworzyć wrażenie przyprószenia śniegiem. Tapuje też delikatnie po mikokulkach.


Gotowe świeczniki.


W przypadku takiego ozdobienia nie ma obawy, że coś pod wpływem temperatury się popsuje (jak np. w przypadku ozdabiania kwiatami foamiranowymi).


Większość z Was zna te słoiki doskonale i już coś z nich majstrowała :)

U mnie ruszyła produkcja masowa ;)

Myślicie, że to dobry pomysł na mały podarunek świąteczny?

28 komentarzy:

  1. Świetny kursik, super pomysł na podarunek świąteczny dla wielbicieli migoczących światełek.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uleńko, świetny pomysł na prezent! Bardzo mi się podobają te lampioniki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne! Bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny i czytelny tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne Ja w tamtym roku zasłoikowałam się i sporo świeczników powstało

    OdpowiedzUsuń
  6. Uleńko, to świetny pomysł. Taki uroczy podarunek ucieszy każdego.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ula, pomysł doskonały. Świetny kurs. Fajne wykorzystanie mikrokulek.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł... tylko świeczkę bym jakoś ozdobiła, zamaskowała ten metal, bo jakiś mało estetyczny mi się wydaje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teglity bardzo krótko się świecą, jako podarunek i owszem można by było ozdobić, ale do użytku codzinnego raczej trudno ozdabiać za każdym razem. W kominkach, które można kupić też widać metal i nikomu nie przeszkadza brak estetyki w tym wypadku ;)

      Usuń
  9. Swietny pomysł Ulo! Znam te słoiczki i mnie sie bardzo podoba Twoj sposób ich ozdobienia :) chyba musze i ja wybrać sie po zapas słoiczków do biedronki 😄😄😄

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak ślicznie ozdobione, delikatnie i tak świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Proste i piękne, po prostu świetne! Co prawda robiłam inne, z koronką, ale sypałam na dno słoika sól do kąpieli i świetnie to wyglądało.
    Pozdrawiam Uleńko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uleńko świetny pomysł na upominek.
    Pozdrawiam serdecznie 😁

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie Uleńko ozdobiłaś te mini słoiczki. Kiedyś je zbierałam,są idealne na takie świeczniki:)
    Pozdrowionka 😘

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie dość że jogurty sa pyszne to i świeczniki piękne powstały. Ja podobnie jak Ania wsypałam sól do kąpieli na dno słoiczka a drugie robiłam z papierem ryżowym. Te sa proste a jakże urocze. Pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. No jasne, że to świetny pomysł na podarunek świąteczny! Prosto, a jak efektownie! Bardzo mi się podoba :) Pierwszy raz widze mech kręcony :). Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobry pomysł na mały prezent bożonarodzeniowy (coś ładnego, małego od serca danego) :) Mam zapas tych słodkich słoiczków, chyba jeszcze poczekają na ,,nowe życie,,. Koniecznie muszę sobie takie mikrokulki kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny tutorial, ale produkcja masowa faktycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo dobry pomysł, śliczne świeczniki, spróbuję takie zrobić (tylko muszę specjalnie po jogurty iść). Dla perfekcjonistów - świeczki można ozdobić taśmą washi. Ale masz rację - one szybko się wypalą i do wyrzucenia.;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny kurs i piękne świeczniki :DDD

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne świeczniki,jak najbardziej nadają się na małe prezenty świąteczne :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świeczniki są zawsze świetnym upominkiem w okresie świątecznym. Co roku robię podobny hurcik i przekazuję dla hospicjum dla dzieci:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Очень красивое новогоднее украшение и так просто сделать эту работу. спасибо за подсказку!

    OdpowiedzUsuń