niedziela, 21 stycznia 2018

634. Mixmediowa kartka walentynkowa_kurs

Walentynki, Walentynki... U mnie jak zwykle nie szablonowo, nie różowo, nie czerwono,a zielono ;)
Z okazji zbliżającego się święta zakochanych przygotowałam dla Was kurs na mix-mediową kartkę walentynkową.
Do wykonania kartki potrzebujemy:
- klej
- nożyk/nożyczki
- bazę do kartek
- cekiny
- tekturkowe serduszka
- serduszko shaker box
- papier do akwareli
- szablon
- białą farbę akrylową
- gąbkę
- brokat
- mgiełki
- tusz
- pastę strukturalną.

W pierwszej kolejności wycinamy z papieru do akwareli kwadrat lub prostokąt w zależności od kształtu bazy kartki, który po pokolorowaniu będzie stanowił tło na naszej kartce. Ja użyłam papieru Canson o gramaturze 250. Następnie wybieramy szablon jakim chcemy ozdobić kartkę.
Pastą strukturalną nanosimy wybraną maskę na papier akwarelowy i suszymy.
Po wysuszeniu "pryskamy" papier wybraną mgiełką. 
Pamiętajcie, aby przed rozpoczęciem kolorowania zabezpieczyć miejsce pracy przed pobrudzeniem. 
Mgiełkę możemy rozprowadzić pędzelkiem lub "spryskać"czystą wodą, aby rozjaśnić kolor. 
Suszymy. 
Dla ciekawszego efektu po wysuszeniu tła możemy pędzelkiem nakropić mgiełkę. 
Ja użyłam złotej mgiełki. Po raz kolejny suszymy.
Nasze tło jest gotowe. Teraz pora na wykonanie shaker boxa.
Ja wybrałam gotową bazę w kształcie serca.
Serduszko shaker boxa możemy po-tuszować lub pomalować mgiełką. Ja użyłam tej samej mgiełki co na papier tylko o większym stężeniu. Farbę rozprowadziłam nierównomiernie dzięki czemu uzyskałam efekt cieniowania. 
Po użyciu mgiełki serduszko suszymy.
Do wykonania shaker boxa potrzebujemy dwa serduszka.
Jedno wycinamy z papieru (będzie stanowiło tło shakera), a drugie przezroczyste (ja użyłam sztywnej foliówki).
Wycięte serduszka (papierowe i z foli) przyklejamy do bazy naszego shakera.
Do środka shakera wsypujemy cekiny.
Ja wybrałam w kształcie serduszek, Wy możecie użyć jakie Wam się podobają w kształcie koła, kwiatków itd. 
Możecie użyć też koralików i grubego brokatu.
Następnie sklejamy nasz shaker box.
Mamy przygotowane główne elementy naszej kartki.
Na bazę przyklejamy wykonane tło i serce.
Teraz czas na wykończenie kartki. 
Napis podkleiłam tekturką, bo chciałam go wynieść ponad bazę.
Tekturowe serduszka, którymi ozdobiłam kartkę delikatnie potuszowałam.
Ciemnozielone serce "pociapałam" farbą akrylową, do tego celu użyłam gąbki. Jak widzicie nie używam jakiejś super gąbki tylko najzwyklejszej gąbki do mycia naczyń, którą pocięłam sobie na takie małe gąbeczki.
Tak wygląda nasza kartka po nałożeniu farby akrylowej.
Na koniec miejsca, w których nałożyłam farbę posypałam brokatem i gotowe.
A oto efekt końcowy naszej pracy!
Mam nadzieję, że zachęciłam Was do stworzenia takich mix-mediowych kartek. 
Życzę Wam twórczej pracy.
Jeśli skorzystacie z tego kursu pochwalicie się w komentarzu pozostawiając link do siebie.
***
Zapraszam na trwające wyzwanie Karnawałowe szaleństwo na blogu DIY-zrób to sam.

***
Kartkę zgłaszam na wyzwanie w Zielonych Kotach "Z sercem"

33 komentarze:

  1. Piekna mediowa niepowtarzalna karteczka :) Kursik czytelny- super !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny kursik i ładna kartka. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny kursik, Ula. Bardzo rzetelnie, krok po kroku przedstawione są wszystkie etapy pracy. Dzięki Tobie wydaje się to proste, choć nadal stronię od mediów, jednak jeśli się odważę, z Twoimi kursami powinnam sobie poradzić. Też mam przygotowaną pracę do Zielonych, ale najpierw musi zostać wręczona 😉.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekna karteczka. Podziwiam Twój talent. Jak siebie znam to więcej dekaracji byłoby na mnie niż na karteczce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczna kartka, świetny kurs

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna karteczka. I jak widać, na taką okazję wcale nie musi być czerwona. Kursik czytelny, starannie opracowany i zaprezentowany. Powodzenia w wyzwaniach. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz Uleńko, że uwielbiam takie mediowe kompozycje. Jestem zachwycona!
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna kartka! Powodzenia w wyzwaniu!
    Pozdrawiam serdecznie!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładna karteczka:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Parce mixmediowe bardzo mi się podobają, ale w czyimś wykonaniu. Mnie samą jakoś do tej techniki nie ciągnie. Piękna kartka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny tutorial :) Zawsze podobały mi się mixmediowe prace ale jakoś nie miałam odwagi spróbować :) Dziękuję za inspirację :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  12. Oryginalna kartka i świetne tło! Dziękujemy za udział w wyzwaniu na blogu ZieloneKoty.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe efekty! kartka nietuzinkowa ale widać że "serdeczna" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odjazdowa kartka , świetna pozdrawiam Anulka

    OdpowiedzUsuń
  15. super inspiracja- koniecznie do wypróbowania! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Niebanalna kartka i wspaniały kursik!
    Pozdrawiam Uleńko:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uleńko! Kursik jest wspaniały, Karteczka jest Cudowna - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoje kursy są bardzo przejrzyste, odkąd wrzuciłaś kurs na puszkę ciągle ona za mną chodzi! Może w najbliższych dniach uda mi się podskoczyć do sklepu po pastę strukturalną :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ula piękna mediowa praca i super kursik Nadal to nie moja bajka ale zawsze podziwiam u Ciebie.
    Dobrego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
  20. wydaje się to takie łatwe,ale jakoś dla mnie zbyt trudne

    OdpowiedzUsuń
  21. dla mnie to i tak jest magia.
    Ale co by nie było kartka jest MREGA! A kolory idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nieszablonowa i jaka piękna!

    OdpowiedzUsuń
  23. piękna kartka! Bardzo dobrze pokazany i wytłumaczony sposób jej wykonania - na pewno kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Niepowtarzalna karteczka, a kursik bardzo czytelny :) Ja niestety od dziecka nie przepadałam za pracami plastycznymi, także chlapać nie będę ;) Ale podziwiać czyjeś prace to jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uleńko piękna kartka. dziękuje za tutek, może w końcu się odważę podziałać w mix mediach, ale nie obiecuje;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetna karteczka!!! Fajny, czytelny kurs!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniały, niebanalny shaker, Ulciu.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ula kartka jest po prostu niesamowita, zazdroszczę talentu, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziękuję za kursik :) Piękna karteczka ... lubię Twoje ,,paćkane,, prace.

    OdpowiedzUsuń