poniedziałek, 6 maja 2019

802. Lubię KONSTRUKTYWNĄ krytykę

Lubię KONSTRUKTYWNĄ krytykę

Po moim poście który pojawił się kilka dni temu i Waszych komentarzach pod nim taki pomysł wkradł się do mojej głowy, aby zrobić baner do zamieszczenia na blogu. Ewinka utwierdziła mnie w tym przekonaniu i tym sposobem jest taki oto baner z grafiką z freepik.


Jeśli chcecie możecie przyłączyć się do akcji.
Każda chętna osoba, może go pobrać i zamieścić u siebie na pasku bocznym z odnośnikiem do tego posta, i wtedy będziemy wiedziały, że ktoś chce, żeby mu czasem doradzić i pomóc. 
Jeśli, zaś my jako czytelnicy widzimy taki baner na czyimś blogu i chcemy zamieścić taki komentarz to piszemy go wg określonych poniżej zasad.


Zasady konstruktywnej krytyki:
1. Konstruktywna krytyka to nie hejt.
2. Konstruktywna krytyka to grzeczny komentarz, który cechuje wysoka kultura osobista.
3. W konstruktywnej krytyce nie używam wulgarnych ani brzydkich słów, którymi mogę urazić odbiorcę.
4. W przypadku udzielania rad nie akcentuję swojej wypowiedzi dużą ilością wykrzykników.
5. Jeśli praca nie jest w stylu, jaki lubię, staram się znaleźć elementy, które mi się podobają i docenić staranność pracy oraz warsztat.
6. Jeśli w pracy jest element, który wg mnie nie pasuje i chcę to napisać to podaję argument, dlaczego tak uważam.
7. Komentarze wulgarne, obrażające, nie wnoszące nic poza krytyką nie będą publikowane.

Jeśli chcecie, żeby jeszcze coś dopisać w zasadach to piszcie w komentarzach, każdą propozycję rozważę. Możecie też zamieścić ten banerek u siebie i stworzyć własne zasady wg, których u Was  będziemy komentować lub te powyżej rozszerzyć do własnych potrzeb. Oczywiście jest to kwestia dobrowolna dla chętnych i otwartych na takie doznania ;)




39 komentarzy:

  1. Świetny pomysł. Umieszczam ten banerek u siebie. Lubię wiedzieć co z moimi pracami jest nie tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też banerek umieszczę chociaż krytyki niekonstruktywnej pod moimi pracami chyba nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysl-) tylko jak dla mnie nie powinna to byc akcja, a standardowe postepowanie-) pozdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam, że to standard..., ale jest to akcja w odpowiedzi na komentarze, które pojawiły się pod moim postem z przed kliku dni...

      Usuń
  5. Ula banerek wieszam oczywiście, tym bardziej że czasem az mnie język swędzie żeby się " Konstruktywnie " wypowiedzieć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł popieram, banerek zawieszam i do reguł się zastosuję.Dzięki za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem za, wieszam banerek. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny pomysł:))Tylko u Ciebie Uleńko nie ma co krytykować!!każda Twoja praca jest perfekt:))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł :) Banerek oczywiście porywam do siebie :)
    Pozdrawiam Aga.

    OdpowiedzUsuń
  10. Banerek pobrałam, umieściłam u siebie. Fajny pomysł, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja też banerek umieszczam, choć na razie nic takiego mnie nie spotkało

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja sobie też wkleiłam, dziękuje. U mnie można napisać wszystko...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł Ulko, banerek zabrałam do siebie. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Biorę, czuję się jak matka przybrana tego pomysłu z banerkiem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny pomysł, banerek powiesiłam.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Żeby sie wypowiedzieć, powinnam się cofnąć kilka postów wstecz i przeczytac właściwy, ponieważ zaglądam niesystematycznie nad czym boleję:( Jednak napiszę co sądzę.
    Ja zawsze uważałam,że podstawy dobrego wychowania wyniesione z domu powinny być przełożone na naszą działalność w świecie internetowym.
    I nie dotyczy to tylko komentowania, ale również wypowiedzi na różnych forach(czasem to aż czuć kłotnię) Zdaża się też często,że ktoś o coś prosi, o wzór, o pomoc w wytłumaczeniu schematu czy w tłumaczeniu z innego języka...i nawet potem nie podziękuje.
    Myślę,że jest grupa osób co piszą za przeproszeniem chamskie komentarze dla samego zaistnienia,z czystej złośliwości choć nie wiem jaki to ma mieć cel. Banerek pożyczę, choć bo aż się boję tej konstruktywnej krytyki ;) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, niestety chamskich i złośliwych osób zwłaszcza na forach jest dużo... a komentarze, które piszą jakby z góry są nastawione na awanturę i nawet jak ktoś jest mądrzejszy, i grzecznie odpisze to tyle będzie jątrzyć, aż wybuchnie awantura. Dziwi mnie niezmiernie, że administratorzy tych forów na to przyzwalają nie reagując. Dodatkowo są to z reguły wykształcone osoby, które atakują słabsze, często uczące się danej dziedziny osoby. Nie wiem może w ten sposób czują się lepsze, mądrzejsze, poprawiają sobie mniemanie o sobie... to temat rzeka

      Usuń
  17. Przyłączam się:) Zabieram banerek.
    Świetna akcja Ula!

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł Ulcia,co z tego wyjdzie czas pokaże,zatem już pędzę wieszać banarek .
    Całuski

    OdpowiedzUsuń
  19. Już zamieściłam u siebie banerek, Ulciu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię szczerość, banerek porywam oczywiście :-D

    OdpowiedzUsuń
  21. ja banerek wezmę do siebie, ale co tu krytykować np u Ciebie , jeśli ja od Ciebie i jeszcze kilku innych blogowiczek wiele się nauczyłam i nadal się uczę , jeśli chodzi o moje prace to piszcie śmiało , przynajmniej bedę wiedzieć co trzeba w przyszłości poprawić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereniu każdy ma kogoś od kogo się uczy, ja też mam. Jeszcze dużo muszę się uczyć i czasem robię naprawdę słabe prace :) Cieszę się, że mogłam pokazać coś co CI się przydało - to bardzo budujące jest :)

      Usuń
  22. Jestem za, baner wieszam :) Jak wyżej napisano mam nadzieję, że utrwali się to jako standard :-) A tak przy okazji piękna grafika :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Banerek wisi na moim blogu :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Banerek zabieram ze sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Czemu nie, to fajny pomysł. Konstruktywna krytyka zawsze zmusza do myślenia a jeśli nawet mamy inne zdanie to dobrze jest poznać punkt widzenia odbiorców. Chętnie i ja powieszę taki banerek.
    Cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Długo zastanawiałam się na tą konstruktywna krytyką. W komentarzu, w poprzednim poście, napisałam, że ja często pokazuję prace bardzo niedoskonałe, bo na nich opisuję trudności, jakie spotykam podczas tworzenia. Mało tego, ja wiem, gdzie jest błąd, gdzie krzywo, co poprawić. Hmmmmm... przyjmę taką krytykę od osoby, która tworzy w technice, o której się wypowiada (krytykuje). Nie odważę się skrytykować kogoś, kto haftuje krzyżykami, bo po prostu nie znam się na tym na tyle, by komuś zwrócić uwagę, że coś nie gra. Myślę również, że nie ma prac doskonałych w całości- dwa-trzy, pięć krzyżyków wyjdzie słabo i co teraz? Krytykować te 5 na tle całości?
    Miałam również uwagi typu- dobrałabym inne kolory, albo- zrobiłabym inne wykończenie. Niby konstruktywne, ale jak ja coś robię (a myślę, że inne osoby również), to przemyśle swój projekt.
    Wiesz czego się obawiam?. Że będzie konstruktywna krytyka, a z drugiej strony "tłumaczenia' dlaczego tak a nie inaczej.Albo schematyczne: "Tak, masz rację, poprawię".
    Niemniej, jeżeli pozwolisz, będę wpadać i czytać, bo sama jestem ciekawa, co z tego wyniknie. Chodzi mi także o poruszaną tutaj w komentarzach kulturę wypowiedzi.
    I jeszcze jedno, ja rozumiem dążenie do doskonałości w tworzeniu prac, ale czy obawa przed, nawet konstruktywną, krytyką, nie zabije radości tworzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz bardziej chodzi mi w tym wszystkim, żeby dziewczyny nie bały się pisać komentarzy, jak im się praca nie podoba, bo jak zauważyłaś w poprzednim poście dużo dziewczyn napisało, że wtedy nie komentują. Czasem nie dlatego, że praca jest zła w sensie technicznym tylko dlatego, że jest stworzona w stylu, który nie bardzo im się podoba. Ja takie tworzę ;) np. czarne bombki na choinkę czy czarne pisanki itd. i wiem, że ogromna większość nie chciała by takich ozdób w swoich domach, ale bały się tego napisać, że się obrażę. Co do haftów to u mnie z reguły tak jest, że jakiś xxx nie wyjdzie, bo się pomylę, ale to właśnie jest rękodzieło. Ja się nie boję, że zabije to radość tworzenia :) Jestem dobrej myśli, sama jestem ciekawa jak to wyjdzie

      Usuń
  27. Bardzo dobry pomysł! Dziękuję za banerek i zasady:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ula, bardzo mi się pomysł podoba! Ja czasami proszę o szczerą ocenę bym wiedziała co zmienić na lepsze, by rozwijać swoje umiejętności. Nie zawsze cukierkowate komentarze dodają chęci do tworzenia. Dobra i szczera rada to cenna rzecz. Popieram Twoją akcję!!!
    Cmok jak smok:))

    OdpowiedzUsuń
  29. Doskonały pomysł!
    Przyłączam się.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja tez poproszę, dobre i cenne wskazówki będą bardzo pomocne przy rozwijaniu umiejętności. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  31. Przyłączam się do akcji, wg mnie bardzo dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń