niedziela, 28 lipca 2019

822. Konik morski_tutorial

Znacie mnie i wiecie, że kocham media i wszelkie prace z ich użyciem. Jako inspirację na wyzwanie lipcowe na Blogu kreatynym przygotowałam konika morskiego na bazie Woodouts z MDF. Jeśli chcecie zobaczyć jak powstał mój konik, a być może zrobić podobnego zapraszam do lektury tego posta.
, Konik morski z mgiełkami
Ja wybrałam do zmediowania konika morskiego firmy Woodouts z MDF, ale Ty możesz zmediować w ten sposób co tylko chcesz 😉 Wystarczy, że wybierzesz sztywny materiał, który nie będzie podatny na oddziaływanie wody (tekturkę możesz zagruntować ;)).
Pamiętaj, aby zagruntować swoje podłoże. Możesz do tego celu użyć gesso (białe,czarne lub przezroczyste) lub żel medium. Ja użyłam białego gesso.
, Konik morski z mgiełkami
Po zagruntowaniu całej bazy - wysusz. Po wysuszeniu nałóż wzór przez swoja ulubioną maskę/szablon. Ja użyłam maski SnipArt oraz użyłam pasty firmy Cadence i wysuszyłam.
, Konik morski z mgiełkami
, Konik morski z mgiełkami
Kolejnym krokiem jest nałożenie mgiełek. Wybierz mgiełki w swoich lubionych kolorach lub kolorach projektu.
, Konik morski z mgiełkami
Popsikaj mgiełkami swoją pracę. Aby rozcieńczyć kolory popsikaj czystą wodą, a następnie wysusz. Czynność powtarzaj do uzyskania satysfakcjonującego Cię efektu. Pamiętaj, jeśli nie satysfakcjonują Cię uzyskane kolory lub w trakcie pracy zmienisz koncepcje kolorystyczną co do całość pracy to możesz ją przemalować gessem i nałożyć ponownie kolory. Przed nałożeniem mgiełek dobrze zabezpiecz podłoże, na który leży Twój element do ozdabiania. Mgiełki nakładaj to momentu uzyskania pożądanego efektu. Nadmiar koloru możesz zebrać ręcznikiem kuchennym.
, Konik morski z mgiełkami
Jeśli Twoja praca ma oczekiwane przez Ciebie kolory to nadszedł czas na ozdabianie. Teraz użyj swojej kreatywności i pomysłowości, ozdób swój projekt, jak tylko chcesz i czym tylko chcesz. Ja ułożyłam sizal i na nim zbudowałam swoją kompozycję. Tekturkę kotwicy przykleiłam na dystansie.
, Konik morski z mgiełkami
Tekturki ozdabiałam farbami Efekt patyny.
, Konik morski z mgiełkami
W swojej pracy zrezygnowałam z dwóch różowych różyczek na rzecz cekinów. Jedak, aby zachować spójność projektu na koniku dołożyłam koloru różowego poprzez nałożenie różowej farby. Dołożyłam jeszcze zielone cekiny i mikrokulki w różnych kolorach (biały, zielony, fioletowy).
, Konik morski z mgiełkami
Mój konik jest gotowy.
, Konik morski z mgiełkami
Ze sklepu Świat pasji użyłam:

Pourlopowo zapraszam na trwające wyzwanie W kolorach tęczy



27 komentarzy:

  1. Mnóstwo pracy, ale jaki efekt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Media to zupełnie nie moja bajka, ale Twój konik bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam koniki morskie (i ważki i inne stworzonka). Podoba mi się Twoja praca ...
    Jeszcze trochę prywaty - Odkąd Uleńko przestałaś projektować dla DIY-zrób to sam już się tam nie bawię. Kiedyś lubiłam brać udział w wyzwaniach/zabawach ale coś po Twoim i Halinki odejściu pękło :( Bez Was to już nie to samo :(
    Pozdrawiam ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Danusiu :)
      Kochana moja, zrobiło mi się bardzo ciepło na sercu i aż łezka pociekła za takie słowa, ale ja do DIY póki co nie planuję powrotu... czasem z różnych powodów dokonujemy wyborów, to jest mój... przykro mi, że nie bierzesz już udziału w zabawach i wyzwaniach... serdecznie zapraszam CIę do wyzwań i zabaw na blogu Świry rękodzieła oraz Świat pasji, gdzie obecnie jestem i jeśli szefowe blogów pozwolą zagoszczę na chwilę ;) Dodatkowo tak, jak Ci pisałam u CIebie na blogu planuję cykliczną zabawę od wrześnie, jeśli będą chętni, ale nie na blogu tylko na grupie na fb i już Cię też serdecznie zapraszam :)

      Usuń
  4. Wspaniała letnia i bardzo kolorowa praca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszedł ci po prostu rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś pięknego, jestem oczarowany tym konikiem morskim! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładny tęczowy konik. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo pracy, ale efekt fajny:) I miło, że dodałaś kursik.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  9. wiesz dobrze, że mnie zachwycił. Jest cudowny i w moich kolorach <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ulcia piękny jest i dziękuje, że pokazałaś jak go wykonać :)). Może w końcu zmobilizuje się i spróbuje coś „zmediować”, zwłaszcza że chodzi mi to po głowie od jakiegoś czasu :). Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uroczy:) a zabawa z mediami zapewne swietna !!!:):):)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna praca:)
    Dziękuję za tak wyczerpujące instrukcje :)Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ula, kurs bardzo profesjonalny, a konik prześliczny :DDD

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, Uleńko,piękna wakacyjna ozdoba😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Ulciu, sama nie mediuję, ale tym bardziej podziwiam mediowe prace. Twój konik jest piękny i cudownie go ozdobiłaś.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam słabość do koników morskich :) Twój jest prześliczny !!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna praca😍 cudowne kolory🙂

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękna praca taka kolorowa,prawdziwie letnie klimaty:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna praca, podziwiam te mediowe prace, ja w życiu nie umiałabym z tymi mgiełkami się połapać. Podoba mi się dekoracja:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ooo :) ciekawie :) choć z mediami nie pracuję, to czuję się zainspirowana ;) może kiedyś uda mi się wykorzystać niektóre elementy, które prezentujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajowy ten konik, kolorowy i prawdziwie wakacyjny :) Muszelka wygląda jak skrzydełko :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo wakacyjna kolorystyka! Super konik!!!

    OdpowiedzUsuń