środa, 24 lutego 2021

932. Chusty, czapki i mitenki

 Witajcie!

Chwilkę mnie tu nie było... Dzisiaj chciałam Wam pokazać moje chusty, czapki i mitenki lub otwrotnie, jak kto woli :) 

Miałyśmy w Polsce trochę zimy, śniegu i mrozu (u mnie nadal jest śnieg), wię przyszła pora na ogrzewanie szyi, rąk i głowy.

Dla córki z motka 6 nitkowego Kokonek Merino Six S033 zrobiłam bardzo prostą czapkę wg wzoru Dieve Handmade. Robiłam szydełkiem 4 mm, bo chciałam, żeby czapka była bardziej "zbita". Ściągacz jest bardzo "mięsisty" i doskonale chroni uszy :) Motek ma 6 nitek = 5 kolorów nitek (jeden kolor 2 nitki, 4 kolory po jednej nitce) i powiem Wam, że wyszła bardzo fajna kolorystycznie czapka. Skład motka: 50% wełna merynos, 50% akryl. Czapkę już widziałyście na blogu Świrowym - Tutaj.


Zrobiłam jeszcze dwie takie czapki tym samym wzorem tylko z 3-nitkowego Kokonka Rare R36 (robiłam z 6 nitek - z początku i końca motka razem) - tęcza niebieska dla siebie i mojej przyjaciółki Violi.  Skład motka: 50% wełna merynos, 50% akryl. Szydełko 4,5mm

Z motka Kokonek SIX S025 zrobiłam mitenki i opaskę. Skład motka: 50% bawełna, 50%akryl. Kokonek ma 6 nitek = 3 kolory - po 2 nitki każdego koloru. Robiłam szydełkiem nr 4 mm. Wzór na mitenki od Kreatywne babki.pl. Tym samym wzorem zrobiłam też opaskę. Ten zestaw również widziałyście na Świrach - Tutaj.


Wg tego wzoru zrobiłam jeszcze mitenki dla Ewy z Magicznego Zakątka (zdjęcie od Ewy). Dla Ewki mitenki zrobiłam z włóczki Nako Nakolen kolor 193. Skład motka: 49% wełna, 51%akryl. Włóczka trochę pyli podczas pracy. Mitenki wyszły bardzo mięsiste i ciepłe.


Wspólnie z Agnieszką Smutek prowadzimy Charytatywny Cal Mandragora, który już dobiega końca.
W moim przypadku Cal zakończył się chustą z 3-nitkowego Kokonka CLASSIC A957 . Skład motka: 50% bawełna, 50%akryl. Wzór opracowany przez Dieve Handmade jest bardzo włóczkożerny i dla mnie osobiście monotonny, generalnie jest bardzo powtarzalny i nie wymaga ogromnego skupienia podczas pracy. Zużyłam 2000 m kokonka. Wielkość chusty 90 x 200 cm. Szydełko 2,5 mm.



Na koniec zostawiłam wisienkę na torcie - chusta IRVETTE wg pierwszego wzoru zaprojektowanego przez Agnieszkę Smutek. Testowaną chustę zrobiłam z 3-nitkowego Kokonka CLASSIC A755 Przebudzenie. Skład motka: 50% bawełna, 50%akryl. Wzór jest piękny, ażurowy. Chusta sama rośnie. Zużyłam 1200m kokonka. Wielkość chusty po zblokowaniu 100x212cm. Szydełko 2,5mm.



Już wkrótce po raz drugi z Agnieszką zaprosimy Was po raz kolejny do wspólnego dziergania chusty :) Tym razem będzie to właśnie ta chusta Agnieszki. Dodatkowo moja chusta będzie wkrótce do przygarnięcia ;) Obserwujcie uważnie mojego bloga i bloga Świrów :):):)

Całusy!

P.S. Zapraszam na liva na grubie na fb 


18 komentarzy:

  1. Uleńko, czarujesz szydełkiem i tymi ,,niteczkami,, ..... kochasz szydełko a ono Ci się odwzajemnia :)
    Piękne, wyjątkowe prace!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale piękne prace i jakie pracochłonne, nad tymi chustami musiałaś sie troche nasiedzieć, piekne są :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam Ula bardzo i się zastanawiam kiedy Ty to robisz. Tyle prac do tego livy no jesteś mega zorganizowana. Wszystkie prace cudne i rewelacyjne wzory.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne chusty, szkoda , że ja tak nie umiem, ale za to mogę podziwiać.Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Czapeczka się nosi, jest świetna, ale te chusty, raju obie cudniaste :)

    OdpowiedzUsuń
  6. u Ciebie to tak pracowicie :) az się musze sama pogonić :D Wszystko swietne, oczywiście najbardziej rzucają się w oczy imponujące chusty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. druga chusta wymiata bo mój gust:)
    ale cudnie podziergałaś gratuluje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ulcia no tak pięknie robisz na szydełku, że za każdym razem wzdycham do Twoich dziergadeł :)). Cudowne prace! I chusty i czapki, no wszystko! I czekam na live :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej! Jesteś niesamowita! Tyle cudnych prac powstaje w Twoich rękach :-)
    Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ulka, pięknie tworzysz! Ten wzór mitenek jest szczególnie wdzięczny ;) Do czapek się jeszcze nie rwę... a za wisienkę na torcie dziękuję <3 Bez takiego wparcia nie powstałby ten wzór :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  11. Jako wielki zmarzlak podziwiam wszystko z całego serca, Ulciu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Same cuda powstały, no mistrzostwo świata, tak pięknie! Podziwiam i zachwycam się jednocześnie ;)
    Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ula wspaniałe prace, podziwiam Cię jak Ty to wszystko ogarniasz 🙂
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uleńko,czy Ty masz czas na sen? Tyle cudownych, pracochłonnych prac:) Moje mitenki cudne, cieplutkie, świetnie się je nosi. Dziękuję jeszcze raz:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale cudne prace Ulo, obie chusty mnie zachwyciły :) chylę czoła !!!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale cudne prace Ulo, obie chusty mnie zachwyciły :) chylę czoła !!!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudne te chusty:) Mitenki też mi się podobają i przydałyby się,może lajvik jakiś na nie ? ;)

    OdpowiedzUsuń