czwartek, 22 marca 2018

668. Robimy ATC z Papierowym Potworem

Dzisiaj wraz z Papierowym Potworem zapraszam do wspólnego tworzenia ATC. 
W komentarzach pod moimi postami pytacie co to takiego to ATC stąd dzisiejszy post i próba przybliżenia.Tak, więc:

ATC - Artist Trading Cards to artystyczne, ręcznie wykonane karty kolekcjonerskie. Dzięki swojej formie stały się swego rodzaju artystycznymi wizytówkami osób tworzących i służą do wymiany między nimi. Wymiary karty wynoszą dokładnie 8,9 cm x 6,4 cm (odpowiednio w calach – 3,5 x 2,5”). Awers karty jest ozdobiony różnymi technikami plastycznymi (najczęściej takimi, w których specjalizuje się twórca), a na rewersie umieszcza się informacje o karcie i jej autorze. Karty nie muszą być prostokątne, ale ważne, żeby nie przekraczały ustalonych wymiarów.

Do stworzenia ATC potrzebujemy:
· Klej,
· Nożyczki
· Tekturę/karton
· Brązowy tusz
· Koronkę.

Z kartonu lub tekturki wycinamy bazę o wymiarach 8,9x6,4 cm. Następnie z papieru, który przykleimy na bazę wycinamy dwa prostokąty o powyższych wymiarach. Ja użyłam papieru do samodzielnego wydruku Drewniane tło z różami 

Wycięte brzegi potuszowałam brązowym tuszem.
Potuszowane prostokąty przyklejamy do naszej bazy po obu stronach. Z tego samego arkusza papieru wycinamy wszystkie kwiaty. Ze scrap karty kobiety vintage wybieramy jedną i wycinamy.
Z wyciętych elementów tworzymy naszą kompozycję. Bezpośrednio na ATC przyklejamy wycięte kwiaty i dziewczynę. 
Pomiędzy papierowe kwiaty dokładamy koronkę i gotowe. Ja z jednego arkusza zrobiłam dwie karty ATC.


Na odwrotnej stronie ATC umieszcza się następujące informacje:
- obowiązkowo: tytuł karty, imię i nazwisko twórcy, dane kontaktowe – minimum to adres e-mail, można podać adres pocztowy + kraj autora, datę powstania karty;
- opcjonalnie: pseudonim twórcy, numer karty w edycji (jeśli powstało ich kilka), tytuł wymiany (jeśli karta powstała na zorganizowaną wymianę).

Tak wyglądają moje karty ATC, a Wy macie już pomysł na swoje? Mam nadzieję, że przybliżyłam Wam trochę tą tematykę i zachęciłam do tworzenia własnych kart.


W tworzeniu tego posta posiłkowałam się tekstem Wszystko o ATC.

***
Tutorial, czyli krok po kroku zgłaszam na zabawę do KTM

21 komentarzy:

  1. Przyznam szczerze, że nie słyszałam o czymś takim. Wyszły Ci piękne karty. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne są te Twoje karty. Mnie też wciągnęło ATC :-). Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne są te Twoje karty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe i efektowne! Kiedyś zrobiłam kilka, może warto znów się pobawić :)
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne prace. Dziękuję za wyjaśnienie pojęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam cię bardzo serdecznie w ten chmurny zimny marcowe dzień Uwielbiam takie tutoriale dzięki temu wiem jak coś wykonać i że wcale to nie jest takie trudne jak się na początku Wydaje Przepięknie to wygląda bardzo romantycznie i klimatycznie pozdrawiam cię bardzo serdecznie Życzę przyjemnego weekendu oraz mnóstwa kreatywności w tworzeniu kolejnych fantastycznych prac


    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne te ATC , ale jakoś ja nie czuję bazy :-)
    Może dlatego że nigdy niczego nie kolekcjonowałam :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne te Twoje ateciaki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy wpis i piękne ATC :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie Ci wyszły te ATC :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze mnie zastanawiało, co to jest, to ATC . Fajna sprawa, dziękuję Ci za ten wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znałam takich kart i fajnie że wyjaśniłaś ten temat. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ulciu, fajnie wyjaśniłaś ideę ATC. Cały czas mnie kusi ta forma, ale pewnie jeszcze nie nadszedł mój czas.
    Twoje karty piękne i bardzo klimatyczne.
    Ściskam mocno i posyłam dużo dobrych myśli.
    Wspaniałego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładne karty i świetny kursik:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tez parcia na to nie mam bo z kolekcjonowaniem nie mam nic wspólnego ale sliczne robicie te karty :) sciskam !

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne karty z romantycznymi damami.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł i śliczne karty.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ula, super tutorial :). Karty wyszły piękne, jest romantycznie i trochę tajemniczo - super!

    OdpowiedzUsuń
  19. :) dzięki za wspólną zabawę w KTM :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny tutorial! Dziękujemy za udział w zabawie KTM :)

    OdpowiedzUsuń