piątek, 23 stycznia 2015

62. Wzorniki tradycyjnych haftów

Dzisiaj listonosz przyniósł zamówione przeze mnie dwie małe książeczki wydane przez Muzeum Podlaskie w Białymstoku:
- Wzornik tradycyjnych haftów i koronek ręcznika ludowego. Haft krzyżykowy.
- Wzornik tradycyjnych haftów i koronek ręcznika ludowego. Haft płaski.


Książeczki zamówiłam z czystej ciekawości i ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że w książeczce z haftem krzyżykowym są wzory haftów ludowych, z których można wyszywać. Wzory są czytelne i myślę, że można je wykorzystać do haftu wg własnego pomysłu. Wzornik zawiera 33 wzory do haftu krzyżykowego. 





W wzorniku z haftem płaskim niestety nie jest już tak "kolorowo"... Wzory są w formie szkiców do rozpracowania we własnym zakresie. Myślę, że można się nimi inspirować do tworzenia własnych wzorów, ale nie można z nich haftować jeden do jeden. Książeczka również zawiera 33 wzory do haftu płaskiego. 






Informacja dla zainteresowanych nabyciem wzorników: obydwie książeczki można zamówić w Muzeum Podlaskim w Białymstoku. Wydawnictwo jest w dystrybucji bezpłatnej, więc płacimy tylko koszt przesyłki (ja zapłaciłam 8 zł). Wzorniki można otrzymać pisząc na adres: wydawnictwa@muzeum.bialystok.pl
Myślę, że osoby, które lubią i haftują takie wzory mogą skorzystać z tego wydawnictwa.

***
07.07.2017r. 
Gdyby ktoś jeszcze chciał mi zarzucić piractwo i straszyć mnie, że gdzieś to zgłosił tak jak Dominika
To informuję, że Wydawca Muzeum Podlaskie w Białymstoku nie widzi w moim poście nic niewłaściwego, a jedynie dobrą reklamę wydawnictwa. 

15 komentarzy:

  1. super te wzorniki, bardzo Mi się podoba wzory ludowe haftem krzyżykowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu to nie zwlekaj tylko zamów sobie :)

      Usuń
    2. Chciałam zamówić obie książeczki i nie mogę znalezc😨😱

      Usuń
    3. Z tego co widzę zamwóić się nie da, bo nakład został wyczerpany, ale można je pobrać w formie pdf http://muzeum.bialystok.pl/wydawnictwa/etnografia/

      Usuń
  2. Bardzo fajne te książeczki :) Różyczki są bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I tu mnie zaskoczyłaś sama pochodzę z Białostocczyzny a w Białymstoku studiowałam i nie wiedziałam że takie fajne rzeczy tu mają aż wstyd. Chyba także zamówi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E... tam, jaki wstyd :) ja czasem też się dziwię jak coś czytam o Podkarpaciu ;)

      Usuń
  4. Mam oba wzorniki i też wydany piękny album :), ale ja mam hopla na tym punkcie :))) i mam je na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i nie, ale Wydawnictwo nie ma nic przeciwko.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Rozumiem, że dobrze się bawisz i nie masz nic innego do roboty, w związku z tym polecam lekturę pintresta tam będziesz miała dużo większe pole do popisu

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie usuwam komentarzy, nawet tych, które krytykują... Moderację mam włączoną, bo nie lubię chamstwa... Jak zajdzie taka potrzeba to usunę

      Usuń