czwartek, 5 września 2019

832. Kartka BN parawan - tutorial

Zapraszam na kurs na prostą kartkę parawan, zwaną też kaskadową. 
Do wykonania kartki użyłam cudnych papierów : Papier ITD Collection Christmas Toys

Bazę kartki możesz wykonać sama lub kupić. Moja ma wymiary: wysokość = dłuższy bok - 14,5cm, krótszy - 8cm, długość 28,5 cm = 3 x 9,5 cm - bindujemy.

Z wybranych papierów wycięłam po dwa trapezy mniejsze od bazy 0,5 cm z każdej strony. Ty wytnij tak jak lubisz ;)

Przy wycinaniu trzeba uważać, ponieważ drugi trapez tej samej wielkości należy wyciąć w lustrzanym odbiciu. Ja niestety przez nieuwagę wycięłam w tą samą stronę..., więc musiałam wyciąć drugi raz.


Po wycięciu postrzępiłam krawędzie, ponieważ lubię taki styl. 
Do postrzępienia/postarzenia krawędzi możesz użyć nożyczek lub specjalnego narzędzia do postarzania papieru.


Następnie przykleiłam wycięty i postrzępiny papier do bazy.


Po złożeniu tak wygląda przygotowana do ozdobienia baza kartki :)

Z tego samego Papieru ITD Collection Christmas Toys wycięłam elementy do ozdobienia mojej kartki. Ta kolekcja zawiera bardzo dużo elemntów, które możesz wyciąć i ozdobić nimi kartkę.

Ja wybrałam grafikę z jeleniem i gałązki ostrokrzewu.


Pod wyciętą grafikę z jeleniem zrobiłam wianek/gniazdko z zielonego sizalu, na który przykleiłam na dystansie grafikę.

Z papieru ryżowego z napisami od ITD Collection wyrwałam świąteczny napis mocząc brzegi papieru pędzelkiem z wodą, a następnie na kleju typu magic przykleiłam w środku mojej kartki.


Napis świetnie się wkomponował w towrzystwo gwiazd betlejemskich. Takie połączenie z papierem ryżowym z napisami zrobiłam pierwszy raz i bardzo mi się spodobało.

Na drugiej stronie parawanu przykleiłam listki ostokrzewu, a sizal posypałam czerwonymi mikrokulkami.

W miejscu owoców ostrokrzewu przykleiłam czerwone koraliki.

Na stronie, na której będą życzenia przykleiłam girlandę z łyżwami i kartka jest gotowa.




Uważam, że kartka jest prosta, a jednocześnie dzięki swojej formie jest przestrzenna i może być bardzo efektowna :)


18 komentarzy:

  1. Piękna świąteczna kartka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładna kartka.
    Nie wygląda na trudną

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kurs na kartkę kaskadową ... chociaż już mam jakąś wiedzę w temacie kartkowym chętnie skorzystam z Twoich wskazówek i porad. Mnie się często zdarza robić błędy ... małe to pestka, da się poczarować :) Z tym lustrzanym odbiciem dobra rada dla każdego robiącego pierwszy raz taką kartkę. Uleńko, Twoja jest piękna, piękne są też papiery, których użyłaś (skusiłabym się ale muszę wykorzystać to co mam). Widzę, że kochasz sizal, ładna zieleń. Moją zaczęłam już wczoraj, nie mogłam się kursu doczekać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna jest i super kursik!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kursik, jak dla mnie wiele cennych wskazówek. Dziękuję.Z kartką wkrótce przybędę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ulciu, super kursik i oczywiście wspaniała kartka.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny kursik Ulciu a karteczka wyszła śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna kartka,dziękuję za świetny kursik :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudna kartka, a kursik fantastyczny, super! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super kurs, forma kartki bardzo mi się spodobała. Na pewno wkrótce spróbuję ją wykonać :) Dziewczyny mają rację, papiery, które użyłaś są genialne. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję za tutorial ;* ale ten pomysł z sizalem i stworzeniem ala wianuszka- pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepięknie sie prezentuje! Jak starczy mi czasu to moze i jak spróbuje taka zrobic :):):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny kursik! Zachwyciło mnie wykorzystanie napisu z papieru ryżowego, nigdy czegoś takiego nie robiłam, muszę spróbować.
    Miłego dnia Uleńko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna podpowiedź jak zrobić taka ładną kartkę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super kurs i śliczna karteczka, sizal i koraliki pięknie ozdabiają wianek a papiery cudowne :)

    OdpowiedzUsuń