sobota, 14 września 2019

835. Drewniane skrzynki

Dzisiaj zapraszam na inspirację z użyciem papierów ryżowych oraz szablonów od firmy ITD Collection. Pudełka/skrzynki drewiane zrobiłam na prośbę Joli Kapli, która sama zmaga się z chorobą, a pomaga innym i co jakiś czas organizuje różne akcje charytatywne. Pudełka trafią do nastolatków chorych na raka - jedno dla chłopaka, drugie - dla dziewczyny. Niestety nie mogłam spersonalizować skrzynek, ponieważ poza płcią nie miałam żadnych innych danych. To już kolejna akcja w której biorę udział na prośbę, a właściwie pytanie Joli. W ubiegłym roku robiłam przyborniki dla chłopców i chusty dla seniorek. W szyciu tulipanów nie mogłam pomóc osobiście, ale poprosiłam o pomoc Alinkę, Renię i Anię, które uszyły całą masę pięknych tulipanów dla seniorek z okazji Dnia kobiet. 
Jola Kapla jest dla mnie osobą o złotym sercu i podziwiam ją tym bardziej, że sama jest chora na poważną chorobę, a tyle robi dla innych nie oczekując niczego w zamian. Przykro się czyta, jak ktoś oczernia taką osobę, a niestety takie akcje też mają miejsce...


Pierwsze pudełko ozdobiłam papierem ryżowym w stylu vintage R1317 z piękną zamyśloną dziewczyną.
We wszsytkich narożnikach nałożyłam przez szablon ST0066 pastę strukturalną, aby nadać teksturę na wieczku. Krawędzie wieczka i wzór z pasty zabarwiłam pastą bitumiczną.
Boki pudełka pomalowałam matowymi farbami akrylowymi (niebieską i białą) i zagruntowałam bezbarwnym woskiem.

Drugie męskie pudełko ozdobiłam papierem ryżowym R0879 z kolekcji miasta.
Tak jak w przypadku pierwszego pudełka, tak i tutaj użyłam pasty i szablonu - tym razem mojego ulubionego szablonu ST0068 z motywem paryskim.
"Pobrudziłam" krawędzie i odcisk z pasty pastą bitumiczną, a boki pomalowałam (brązową i białą) farbą matową akrylową i zagruntowałam przeźroczystym woskiem.


Biorę udział w takich akcjach, bo cieszy mnie, że mogę komuś obcemu podarować odrobinę radości w życiu, które i tak go nie rozpieszcza.

Zdjecie z wręczenia mojej skrzyneczki :) Dla takich chwil warto!

Napiszcie w komentarzach, jeśli któraś z Was byłaby zainteresowana takimi akcjami. Czasem potrzebuję pomocy i nie wiem do kogo wtedy się zwrócić. Czas na wykonanie jest z reguły długi, no i generalnie wszystko jest do dogadania.


27 komentarzy:

  1. Piękne skrzyneczki i wspaniała akcja.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne szkatułki zrobiłaś, bardzo szczytny cel, a jeśli w przyszłości byłaby taka akcja to ja bardzo chętnie dorzuciłabym swoje prace :)

    OdpowiedzUsuń
  3. na tak piękne akcje- - oczywiście, że się zgłaszam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne pudełeczka zrobiłaś:)dziewczyńskie bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała inicjatywa i piękne skrzyneczki, a radość na twarzy osoby obdarowanej jest najpiękniejszym podziękowaniem. Nie wiem czy moje tworki by się nadawały, ale w razie czego służę pomocą. Serdeczności Ulko.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne pudełka. Technika dla mnie nie do ogarnięcia tak samo, jak robienie karteczek. Nie mam pojęcia, jak mogłabym pomóc, bo te prace powinny być wręcz wycyzelowane, a ja nie mam jakoś melodii do takiego wykańczania. Owszem, staram się bardzo, ale ciągle czuję, że to nie to i głupio dać je osobom postronnym.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ula, skrzyneczki śliczne! Na mnie możesz liczyć, szczególnie jeśli chodzi o zakładki z suszonymi roślinkami, aniołki długonóżki masosolne i malowane anioły, kamieniczki, rośliny, zwierzęta :)
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ula prezenty prześliczne i od serca! Jestem zainteresowana takimi akcjami, jeśli mogłabyś mi przybliżyć szczegóły, to proszę pisz na maila. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne pudełeczka! Oczywiście pierwsze podoba mi się najbardziej, ale wiadomo - damskie;) Przykro czytać że ktoś oczernia takie osoby, ale to są ci, który nigdy w życiu bezinteresownie nie zrobili i na pewno nie zrobią niczego dla drugiej osoby.
    Uleńko, często przekazuję różne prace na kiermasze czy koncerty charytatywne jakie się u nas odbywają i nie wiem czy dam radę, ale jakby co to możesz mnie powiadomić. Dam radę to zrobię, jeśli nie to następnym razem.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowite, jacy ludzie potrafią byc cudowni, jak chcą pomagać innym. Powinniśmy brać z nich przykład. Akcja jest genialna, a pudełka wyszły Ci super, co widać po zadowolonej twarzy 😊 Przy okazji podobnej akcji możesz do mnie pisać, w miarę możliwości spróbowałabym się przyłączyć. Wazne jest, by pomagać 😃 Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne skrzyneczki i na pewno sprawią dużo radości tym chorym dzieciom.Jak to dobrze że są takie osoby które bezinteresownie angażują się w tego typu akcje.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne prace, a ten gest no wspaniały, wielkie brawa za tak dobre serducho! ♥ Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Skrzyneczki są śliczne , te papiery bardzo mi sie podobają :) Wspaniała akcja dla chorych dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wielkie, pełna dobra serca macie. Chętnie się do Was przyłączę, jeśli tylko , będę mogła, myślę o moich umiejętnościach. Skrzyneczki cudne i zapewne wiele skarbów pomieszczą. Chorym życzę pokonania choroby i radosnej nadziei na lepsze jutro. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Możesz na mnie liczyć na swoim terenie często biorę udział w takich akcjach , czemu nie spróbować to rozszerzyć ? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne pudełeczko na szczytny cel :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ula świetne skrzyneczki przygotowałaś!!!
    Wiesz kochana ja jestem wciąż aktywna i zabiegana. Na nic nie mam czasu, ale koło potrzebujących nigdy nie przechodzę obojętnie.
    Krócej będę spać, a zrobię co będzie potrzeba. Zawsze pisz śmiało. Ściskam wirtualnie:))

    OdpowiedzUsuń
  19. Aż łza się w oku zakręciła. Masz piękne serce Ulcia, bo nie każdy angażuje się w takie akcje. Skrzyneczki wyszły super, a co ważniejsze wywołały uśmiech w tych ciężkich chwilach! Ja od wielu lat wspomagam jedno z warszawskich Hospicjów Onkologicznych i doskonale wiem jak nasze prace mogą wiele zdziałać. Buziaki posyłam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne skrzyneczki, a radość obdarowanych najcenniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ula gratuluję. Pięknych pudełek i wielkiego serca.
    Myślę, że fajnie by było abyś o takich akcjach pisała na blogu. Na pewno chętni by się znaleźli.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Skrzyneczki są wspaniałe. Akcja w której bierzesz udział jeszcze wspanialsza. Masz wielkie serce i bardzo Ci za to dziękuję. To znaczy, że nie jest jeszcze tak z nami źle, skoro są tacy ludzie jak Ty i Tobie podobni. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Urszulko, Twoje skrzynki są wspaniałe, wspaniałe jak i akcja, w której udział bierzesz. Jeżeli potrzebujesz pomocy daj znać, w miarę swoich możliwości pomogę.
    Cudowne są te papiery ryżowe!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. Swietne prace! Ja w razie czego służę pomocą :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uleńko, cudne są Twoje prace i Twoje wielkie serce.
    Takie akcje są super. Ja to tylko kartki, ewentualnie album jakiś, ale jak będę mogła, to chętnie pomogę.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  26. Skrzyneczki wyszły cudne! Akcja wspaniała, jakby było coś związanego z robieniem kartek to pisz, chętnie się podłączę :D. Pomaganie innym, to nasza powinność i przywilej :D.

    OdpowiedzUsuń