poniedziałek, 10 listopada 2014

28. Kurs haftu matematycznego Gwiazdka

Powoli zbliżają się święta... Czas na kartki świąteczne i życzenia coraz bliżej. 
W związku z tym ostatnie kilka dni poświęciłam na haft matematyczny i wyszywanie gwiazdek, które ozdobią kartki świąteczne. Powstało kilka gwiazdek i aniołek. Jednak w dzisiejszym poście nie będę się chwalić tym co zrobiłam, tylko pokażę jak taką gwiazdkę wyhaftować.
Do haftu matematycznego potrzebujemy: igłę do wyszywania, papier (może być np. kolorowy blok techniczny), nici (mulina - pojedyncza nitka) i narzędzie do "nakłucia" wzoru - ja wykorzystałam korek z wina, w który wbiłam igłę.

Potrzebne materiały
"Nakłuwamy" nasz wzór
Po lewej - tak wygląda nasza gwiazdka po nakłuciu. Po prawej schemat prowadzenia nici.



Po lewej - mocujemy nitkę na lewej stronie przeźroczystą taśmą. Następnie prowadzimy nitkę wg schematu
Poprowadzona nitka wg schematu z przodu i tyłu naszej pracy.
Czynność powtarzamy naprzemienne haftując pomiędzy kropkami leżącymi po przeciwnych stronach.
Przód i tył naszej gwiazdki
Wg schematu literowego rozpoczynamy haftowanie drugiego elementu.
Czynność powtarzamy naprzemienne haftując pomiędzy kropkami leżącymi po przeciwnych stronach.

Gotowa gwiazdka


Po ukończeniu po lewej stronie należy zaślepić dziurki. Ja to robię małą łyżeczką ruchami okrężnymi.


Życzę owocnej pracy :)

6 komentarzy:

  1. Kurs jest po prostu super, mnie już wcześniej urzekł haft matematyczny, jest po prostu śliczny, może niedługo się skuszę, dziękuję za ten kurs obrazkowy, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny kursik Ulo... chętnie zaczerpnę kilka rad !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. teraz to wiem od czego zacząć :)
    dzięki Uleńko

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny kursik. Chciałabym go wykorzystać w kartce, ale czy zdążę? Zapewne znowu z planów wyjdą nici :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Pokusilam sie o haft matematyczny. Wbrew pozorom nie jest to tak "rach ciach" jak myslalam hihi. Sporo zajmuje podklejanie nitek tasma :)

    OdpowiedzUsuń