niedziela, 17 maja 2020

895. Oswoić bloggera - Podstawowe ustawienia

Od dłuższego czasu noszę się z napisaniem takiego mini poradnika dla osób rozpoczynających swoją przygodę z blogowaniem i bloggerem. Myślę o tym od jakiegos czasu, bo co jakiś czas napotykam na wypisy z trudnościami w ustawieniach lub wstawieniu czegoś. Co prawda mój blog ma całkiem inne przeznaczenie, ale skoro są tutaj tutoriale wszelakie i kursy, to czemu też nie taki poradnik? 
Poradnik będzi składał się z kilku postów pod wspólnym hasłem Oswoić bloggera
Dla niektórych z Was poruszane zagadnienia będą nudne i oczywiste, ale być może znajdą się osoby, które skorzystają.

***
Zaczynamy!

Kiedy zakładacie konto i bloga na bloggerze ma on ustawienia domyśle.
Aby dostosować bloga do własnej wizji, jak ma wyglądać stona, należy kliknąć w Motyw i w oknie po prawej stronie pojawi się nam podgląd na stronę na komputerze i telefonie.

Scrolując w dół mamy możliwość wyboru szablonu, który najbardziej odpowiada wizji strony, którą chcesz stworzyć.

Jeśli klikniesz w którykolwiek szablon w nowym widoku pojawi się podgląd, jak będzie wyglądać stona np. contempo 

W ten sposób można sobie przeglądnąć wszsytkie szablony dostępne w bloggerze. 
Aby zastosować wybrany szablon wystarczy na podglądzie kliknąć w pomarańczowy przycisk Zastosuj do bloga i gotowe.

***
Szablony jednak nie zawsze spełniają nasze oczekiwania i można je jeszcze trochę bardziej spersonalizować, aby to zrobić będąc nadal w Motyw (Szablon) należy klinąć w Dostosuj.

Strona otworzy się jako Projektant motywów Bloggera, wszsytkie wprowadzene zmiany widać na bieżąco na podglądzie poniżej okna ustawień.

Po lewej stronie znajdują się poszczególne grupy ustawień - pierwsza to Motywy(Szablony)
Na moim blogu obecnie ustawiony jest prosty. Można sobie oczywiście poklikać i zobaczyć jak będzie wyglądać nasza strona.

Po wyborze Motywu przechodzimy do Tła
1. Możemy mieć brak tła i ustawić sobie kolor jako tło.

2. Po kliknięciu w trójkącik przy Obraz tła pojawi się nowe okno w którym możemy wybrać tło.
Przez Prześlij obraz można wstawić dowolne zdjęcie jak tło naszego bloga - 

- lub można wybrać gotowe z biblioteki bloggera klikając w poszczególne kategorie np. Abstrakcja. 
Należy kliknąć wybrane tło (pojawi się nam wtedy w Obraz tła) i kliknąć w pomarańczowy przycisk Gotowe.

Mamy Motyw i Tło pora na Dostosowanie szerokości okien
Suwakami dostosowujemy szerokość całego bloga, jak i pasków do swoich preferencji. Ja mam jeden pasek boczny i takie ustawienia jak poniżej.

Po dostosowaniu szerokości przechodzimy do Układu
Tutaj możemy wybrać czy chcemy paski boczne, w jakiej ilości i położeniu. Decydujemy też o wyglądzie stopki. Wybieramy poprzez kliknięcie wybranego układu.

Ustawienia Zaawansowane to kolory czcionek, podświetleń, tła kart itd. 
Po klinięciu w poszczególne tytuły ustawień na podglądzie podświetla nam się część, której ustawienia dotyczą - przykład poniżej. 

Warto tutaj zwrócić uwagę poza kolorem czcionek na Obraz, tutaj można ustawić kolor tła i obramowania wstawianego do posta zdjęcia.

Gdy ustawimy sobie jak ma wygladać nasza strona klikamy po prawej stronie Zastosuj do bloga i gotowe!

Oczywiście robienie tego wszystkiego nie jest obowiązkowe i jeśli komuś podobają się ustawienia domyślne może prowadzić na nich swojego bloga.
Można też wprowadzać zmiany tylko wybranych ustawień, a nie wszystkich - za każdym razem po wyborze klikamy Zastosuj do bloga.

Jeśli skorzystarz z moich porad będzie mi miło, gdy wspomnisz o mnie u siebie na blogu :)



18 komentarzy:

  1. Ula! Świetny pomysł! Z przyjemności zerknę do Twojego poradnika!
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ulcia fajny pomysł i myślę, że wielu osobom pomoże :)). Pamiętam jak ja zakładałam bloga, masakra! Dobrze, że mąż mi pomógł wtedy :)). Buziaki kochana i miłego dnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ula brawo !!! Pamiętam jak zakładałam bloga i sama musiałam do wszystkiego dochodzić, bo nie znalazłam takiego poradnika. Myślę, że doskonały pomysł i nie jedna z osoba z niego skorzysta.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny i przydatny post Ula. Pamiętam, jak sama metodą prób i błędów oswajałam imć Bloggera:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, Ulciu, chętnie dowiem się czegoś nowego o tajnikach bloggera.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny pomysł Ulko. Ja ustawiałam metodą prób i błędów. Szkoda, że wcześniej nie było takiej podpowiedzi. Chętnie poczytam więcej w ty temacie. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł Ulciu. Będę śledzić Twój poradnik, może uzupełnię jakieś luki w mojej wiedzy. Czasem po prostu się nie wie, że warto zwrócić uwagę na coś istotnego. Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ula bardzo przydatne rady! Pamiętam, ile czasu zajęło mi ustawienie wszystkiego tak, bym była zadowolona😉 Myślę, że jeszcze niejedno zagadnienie w tym temacie jest mi obce i chętnie skorzystam z Twoich rad :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł!
    Może wreszcie zmotywuję się, aby coś u siebie pozmieniać.
    Pozdrawiam serdecznie 😃

    OdpowiedzUsuń
  10. super Ulcia, myślę, że znajdą się osoby, który to się przyda. Czasem nawet jak nie jest się początkującym, to dowiaduje się czegoś z poradników innych osób:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ula, świetnie, że o tym pomyślałaś i przygotowałaś kurs.
    Jest prosto i przejrzyście. W sam raz dla kogoś, kto pierwszy raz się z tym styka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mimo,że mój blog istnieje już 9 lat ,to może jednak dowiem się czegoś o czym dotąd nie miałam pojęcia i skorzystam z porad 😉 Super pomysł.
    Pozdrawiam Uleńko 😘

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie Ulo ze pomyślałaś o osobach początkujących, ja do wszystkiego dochodziłam sama metoda prób i błędów a to zabiera czas wiec brawa za Twoj pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo przydatne informacje. Proszę odwiedź mojego bloga w ostatnim poście piszę jak w ustawieniach zmienić, by blog był prawidłowo zabezpieczony. U Ciebie widoczna jest przekreślona na czerwono kłódeczka i w adresie brakuje https. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobry pomysł i duża pomoc nie tylko dla osób rozpoczynających pisanie bloga. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super post, dla mnie 8 lat za późno :) Gdzie Ty Uleńko byłaś, jak ja zakładałam swojego bloga? Taki post to skarb, ja metodą prób i błędów wszystko ustawiałam, a ile nerwów zjadłam ...

    OdpowiedzUsuń
  17. Super post i szkoda, że 9 lat temu błądziłam po omacku :) Czekam na kolejne wpisy. Może jeszcze czegoś się nauczę :)

    OdpowiedzUsuń