sobota, 10 listopada 2018

738. Proste kartki BN

Do świąt Bożego Narodzenia coraz bliżej, dlatego dzisiaj zapraszam Was na kurs, w którym pokażę, jak szybko zrobić proste kartki. Być może już gdzieś zetknęłyście się z podobnymi, a może u mnie zobaczycie je pierwszy raz ;) 



Do wykonania kartek potrzebujemy:
- klej typu "magic"
- nożyczki
- dziurkacz kołowy 3cm lub cyrkiel i nożyczki
- dziurkacz narożny
- papier na bazę lub gotowa baza
- papier ozdobny
- czarny pisak
- wstążki
- kolorowa tektura falista.

Ja użyłam gotowej bazy kartki zakupionej w sklepie Moniki Blezień Tutaj (nawiasem mówiąc u Moniki znajdziecie bazy w każdym kolorze i rozmiarze ;). Możecie same zrobić bazę np. z kolorowych kartek bloku technicznego.

Pierwsza kartka powstała przy użyciu dziurkaczy.

Dziurkaczem kołowym wycinamy trzy koła w naszej bazie - mogą być w jednej linii lub tak jak ja wycięłam - zależy to od Waszej pomysłowości. Jak nie macie dziurkacza to użyjcie cyrkla do narysowania kół i wytnijcie nożyczkami.

Następnie dziurkaczem brzegowym przyozdabiamy brzegi naszej kartki.

Z kolorowego papieru wycinamy prostokąt o wymiarach naszej bazy. Prostokąt przyklejamy od spodu naszych kół.

Następnie cienkopisem lub mazakiem (zależy jaki efekt chcecie uzyskać - ja chciałam, żeby sznurki bombek były delikatne) rysujecie sznurki do bombek.  

Na połączeniu narysowanego sznurka z bombką przyklejamy wstążeczkę i gotowe!

Druga kartka powstała z wykorzystaniem tektury falistej.

Z tektury falistej wycinamy trójkąt - po obcięciu pierwszego boku, odcięty skrawek przykładamy w lustrzanym odbiciu i po wycięciu mamy idealny trójkąt :)

Z kolorowego papieru wycinamy prostokąt, który będzie tłem dla naszej choinki (trójkąta).

Choinkę podklejamy tekturką, żeby nadać troszkę przestrzenności naszej prostej kartce. Tło (prostokąt) przyklejamy na bazę.

Na tło przyklejamy naszą choinkę i świąteczny napis. Kartka jest gotowa!

Prawda, że proste!









Od Was zależy jakich kolorów baz i papierów użyjecie, i jakie piękne kartki stworzycie!

Dziękuję dziewczynom, które zrobiły czekoladowniki wg październikowego kursu i zalinkowały je na blogu DIY!

28 komentarzy:

  1. Ulcia, proste rozwiązania są najlepsze :) Piękne karteczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prościutkie i bardzo efektowne karteczki.
    Miłego weekendu Uleńko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za fajny kurs. Już zrobiłam pierwsze karteczki są na moim blogu http://kuchniaipasja.blox.pl/2018/11/Proste-i-szybkie.html
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne podpowiedzi Ulko.:) Trzeba będzie pomyśleć o kupnie dziurkaczy. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ula, takie proste karteczki tez mają swój urok!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ulciu, ale urocze te karteczki.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczne kartki!!! Czasami wystarczy tak niewiele żeby stworzyć cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste i wdzięczne - kurs bardzo przydatny, szczególnie gdy będzie brakować kartek tuż przed świętami.;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super kursik. Już zrobiłam wg. niego karteczki. http://kuchniaipasja.blox.pl/2018/11/Proste-i-szybkie.html
    Pozdrawiam i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się taki minimalizm ;) Kartka z bombkami jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uleńko dziękuję za super kursiki :).

    Bardzo spodobał mi się pomysł z bombkami i na pewno z niego skorzystam :).

    OdpowiedzUsuń
  12. jakie to proste.....u Ciebie:)))))buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  13. Ula genialne w swej prostocie !! I kursik extra. Musze podesłać mojej córci , może zrobi z dzieciakami w przedszkolu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. I takie kartki to ja chyba w tym roku zrobię. Nie mam weny i nastroju kartkowego, a coś by się przydało przygotować.
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Uleńko! Super Karteczki i Wspaniały kursik - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  16. Proste i piękne! Z bombkami rewelacyjna!
    Pozdrawiam Uleńko:)

    OdpowiedzUsuń
  17. niby proste ale jakie urokliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne kartki i ważne że wykonane własnoręcznie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  19. Proste, minimalistyczne i urocze. Świetny kurs.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ula, genialny kurs na mega proste kartki :)
    Ps. pożyczam pomysł na FB jako inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne kartki, a ich urok tkwi w ich prostocie. Podziwiam i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Praktycznie bez wielkiego wysiłku i jakie cudne karteczki :)
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bodajże 2 lata temu mnie wzięło na takie proste kartki, zebrałam sporo inspiracji i zaczęłam robić :)
    podobają mi się takie karteczki - są mało czasochłonne, ale efekt jest super i mogą je zrobić nawet osoby takie jak ja, które ze scrapbookingiem nie mają zbyt wiele wspólnego.

    OdpowiedzUsuń
  24. Takie proste karteczki są bardzo inspirujące i praktycznie można je zrobić szybko ,łatwo a jakże przyjemnie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń